Mamy kolejny zwrot akcji dotyczący jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Tym razem chodzi o zgodę na wydłużenie budowy tunelu średnicowego w Łodzi o 12 miesięcy, czyli do połowy 2027 roku.
Klimczak: PKP PLK nie zgadza się na wydłużenie obowiązującego harmonogramu prac
Kolejny zwrot akcji dotyczący tej największej inwestycji kolejowej w Polsce nastąpił 13 lutego w czasie konferencji "Nowa era europejskiego transportu – wyzwania polityki TEN-T". Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Głos w sprawie zabrał szef resortu infrastruktury. – PKP PLK nie widzi uzasadnienia w złożonym harmonogramie, oczekuje innego rodzaju harmonogramu. Dzisiaj [PKP PLK] nie zgadza się na wydłużenie o rok aktualnie obowiązującego harmonogramu zakończenia prac na budowie przy tunelu średnicowym – powiedział w Łodzi minister Dariusz Klimczak.
PKP PLK kategorycznie jeszcze nie odmówiła?
Co ciekawe, prezes PKP PLK Piotr Wyborski, zapytany przez TV Toya, kategorycznie nie stwierdził, że spółka nie zgadza się z treścią wniosku PBDIM. – Nie odmówiliśmy wydłużenia terminu [realizacji]. Czekamy na dokumentacje potwierdzającą, że ten termin możemy wydłużyć. Dokumentacja, którą przedłożył wykonawca wymaga uzupełnienia – zaznaczył szef krajowego zarządcy infrastruktury.
Dopóki PKP PLK nie zaakceptuje nowego harmonogramu oraz nie podpisze nowego aneksu z PBDiM, obowiązującym terminem zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi będzie czerwiec 2026.
Oczywiście wpływ realizację inwestycji w Łodzi będą miały kolejne miesiące, podczas których TBM Katarzyna dojdzie do przystanku Łódź Śródmieście. Nie bez znaczenia będzie także odcinek do komory wydobywczej przy Łódzkim Domu Kultury. Na obydwu znajdują się zarówno budynki mieszkalne, jak i budynki użyteczności publicznej - szkoła podstawowa i Muzeum Sztuki przy ulicy Więckowskiego, biura spółki Łódzkie Inwestycje przy ulicy Wólczańskiej czy rektorat Uniwersytetu Medycznego przy alei Kościuszki.